جار القمر

دي مذكرات و كتبتها من ســنين/ في نوتة زرقا لون بحور الحنيـــن/ عترت فيها رميتها في المهمـــلات/ وقلت صحيح أما صحيح كلام مخبولين !!عجبي

الجمعة، مايو ١٣، ٢٠٠٥

تعتب عليا ليه ؟ انا بايديا ايه؟

ياما كنت اتمنى اقابلك بابتسامه
أو بنظره حب او كلمة ملامه
بس انا نسيت الابتسام
زي ما نسيت الآلام
و الزمن بينسى حزن و فرح ياما
********
ستاير النسيان
نزلت بقالها زمان


تفيد بايه يا ندم
و تعمل ايه يا عتاب
طالت ليالي الألم
واتفرقوا الأحباب
********
و كفايه بقى
تعذيب و شقا
و دموع في فراق
و دموع في لقا
*********
الليل و دقة الساعات تصحي الليل
الليل و حرقة الآهات في عز الليل
و قسوة التنهيد
و الوحده و التسهيد
لسا ماهمش بعيد
**********
وعايزنا نرجع زي زمان ؟
قول للزمان ارجع يا زمان
وهاتلي قلب لا داب ولا حب
ولا انجرح و لا شاف حرمان
*********
تعتب عليا ليه
انا بايديا ايه
فات المعاد فات
فات المعاد


4 Comments:

At ٥/١٣/٢٠٠٥ ١١:٥٥ ص, Blogger R said...

من أجمل الأغاني فعلاً...

أشعُر دائماً بحرقة "تعتب عليّ ليييييييييييه"
وبحلاوة "ستائر النسيان" وحالة "الإثارة السمعيّة" التي تصيب الجمهور لدى سماعها...
فات المعاد؟

ملحوظة: ممكن تقول لنا مصادر الصور الجميلة التي تضعها؟

 
At ٥/١٤/٢٠٠٥ ٣:٣٠ م, Blogger 4thH said...

فعلا يا رامي من اجمل الاغاني المصريه
و اليومين اللي فاتو كانت بتعبر عن حاله نفسيه متأزمه عندي
الفن الصادق هو الذي يمس مشارعك في لحظه من لحظات حياتك

بالنسبه للصور فبعضها عندي على الجهاز .. و بعضها الاخر ابحث عنه على جوجل
او في

www.corbis.com

وهو موقع رائع لكل ما يخطر ببالك من صور فوتوغرافيه

تحياتي لك

 
At ٥/١٤/٢٠٠٥ ٣:٣٢ م, Blogger 4thH said...

أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

 
At ٥/١٦/٢٠٠٥ ١٠:٥٤ ص, Blogger Lasto-adri *Blue* said...

i love this song as well...

its one of my all time favorites by thoma

 

إرسال تعليق

<< Home